چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: گردنه تپه‌ماهور در حاشیه شهرری، محوطه شیطانی جوان تبهکاری بود که تا‌کنون به ربودن، آزار و اذیت و سرقت از30 زن و دختر جوان اعتراف کرده است.

 این متهم زمانی که قصد داشت آخرین قربانی خود را به بیابان‌های حاشیه شهرری بکشاند، در محاصره پلیس قرارگرفت.

«متهم صادق نام داشته و27 سال سن دارد، مجرد وکارگر یکی از انبارهای آهن در منطقه اسلامشهر است. او دارای 4 سابقه کیفری آدم ربایی، سرقت و ارتباط نامشروع است.»

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت - با بیان این جملات درتوضیح خبر دستگیری این متهم مخوف گفت: عصر 8 مهرماه، ماموران گشت کلانتری 176 در حوالی منطقه حسن آباد، متوجه حرکات غیرعادی زن جوانی شدند که در صندلی عقب یک خودروی پژو405 مشکی رنگی نشسته بود و به‌نظر می‌رسید درخواست کمک می‌کرد.

با دیدن این صحنه، ماموران به سرعت برای بررسی موضوع به راننده دستور ایست دادند.

مرد جوان با مشاهده خودروی پلیس، سعی کرد با فشردن پا روی پدال گاز، از محاصره ماموران پلیس بگریزد و راهی برای فرار بیابد.

با این عکس‌العمل مرد جوان، عملیات مهار آغاز شد و ماموران پلیس با سرعت به تعقیب خودروی مشکوک پرداختند اما هنوز چند لحظه‌ای از آغاز این تعقیب و گریز نگذشته بود که خودرو به جاده‌ای بن‌بست پیچید و راننده دیگر نتوانست به فرار خود ادامه دهد.

 فرار از دست شیطان

با توقف خودرو، ماموران خودرو را محاصره کردند و لحظاتی بعد با گشوده شدن قفل مرکزی خودرو، زن جوان به سرعت از خودرو بیرون پرید و دوان‌دوان خود را به‌خودروی پلیس رساند.

در حالی که ماموران خودرو را به محاصره درآورده بودند، متهم با پای پیاده قصد فرار از دست ماموران را داشت ولی درنهایت ماموران با شلیک چند تیر هوایی و مسدود کردن راه‌ فرارش، وی را به دام انداختند.

 خودروی مسافرکش

«فکر می‌کردم خودروی مسافرکش است، قصد داشتم به حرم حضرت عبدالعظیم بروم، بنابراین سوار خودرو شدم اما در بین راه راننده گفت، جاده اصلی ترافیک است و قبل از آنکه من بتوانم اعتراض کنم به داخل جاده فرعی پیچید، وحشت‌زده و هراسان اعتراض کردم اما او با دستگاه شوکری که به‌همراه داشت، ضربه‌ای به من وارد کرد.»

آخرین طعمه مرد جنایتکار در ادامه گفت: درد شدیدی تمام وجودم را فرا گرفته بود، بی‌حال شده بودم اما با تمام وجود سعی کردم مقاومت کنم به همین دلیل با ته‌مانده نیرویی که برایم باقی مانده بود با راننده گلاویزشدم.

این‌بار او با چاقویی که همراهش بود به تهدیدم پرداخت اما من باز هم با او درگیر شدم که در این هنگام ماموران متوجه ماجرا شدند و مرا نجات دادند.

  اعترافاتی وحشتناک

با بازداشت جوان آدم ربا، رسیدگی به پرونده وی با دستور قضائی و تحت نظر مستقیم سرهنگ خزائی – رئیس پایگاه 9 آگاهی پایتخت– آغاز شد.

کارآگاهان با بررسی سوابق متهمان متوجه شدند 7 زن و دختر جوان دیگر نیز در چند ماه گذشته با حضور در کلانتری‌های منطقه یا پایگاه 9مدعی شده بودند در دام شیطانی مردی که فکر می‌کردند راننده خودروی مسافرکش است، گرفتار شده‌اند.

این 7 شاکی در شکایت خود عنوان کرده بودند که متهم به بهانه ترافیک در جاده اصلی آنها را به جاده فرعی کشانده و با تهدید چاقو و شوکر آنها را به منطقه‌ای بیابانی در منطقه تپه ماهور برده و بعد از آزار و اذیت و سرقت اموالشان، با بستن دست و پاهایشان آنها را در بیابان رها کرده است تا طعمه حیوانات شوند.

به گفته شاکیان، متهم لحظاتی بعد در تاریکی شب متواری می‌شده است. اما آنها بعد از ساعت‌ها تقلا، به‌سختی خود را به جاده اصلی رسانده‌اند و با کمک رانندگان خودروهای عبوری نجات یافته‌اند.

هنگامی که این شاکیان نیز مرد جوان را شناسایی کردند، وی مجبور به اعتراف شد.

 ربودن 30 زن

«‌مدت کمی بعد از آنکه از زندان آزاد شدم، نقشه‌ ربودن زنان و دختران جوان را طراحی کردم و در مدت کوتاهی 30 نفر را ربوده و به تپه‌های منطقه ماهور کشاندم و برای آنکه پلیس نتواند مرا ردیابی کند هر بار بعد از چند آدم‌ربایی، خودروام را تغییر می‌دادم.»

متهم که در برابر ادله پلیسی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت با بیان این جملات به آدم‌ربایی و آزار و اذیت و سرقت ده‌ها زن و دختر جوان اعتراف کرد.

این اعترافات در حالی است که تحقیقات نشان می‌دهد متهم در6 ماه گذشته با خرید و فروش 4 خودروی پیکان سفید رنگ، پراید سفید و نقره‌ای و پژو 405 مشکی رنگ سعی داشت ردی از خود بر جای نگذارد.

متهم بیشتر طعمه‌های خود را در مسیرهای میدان ونک، شوش، راه آهن، آزادی و ورامین از میان زنان و دختران جوانی که راهی شهرری بودند انتخاب می‌کرد و بعد از رسیدن به اولین میدان شهرری، به بهانه وجود ترافیک یا بسته بودن جاده اصلی به جاده‌های فرعی می‌کشاند و سپس با تهدید، آنها را به قربانگاه خود می‌برد.

 تاکنون 8 شاکی پرونده شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر شکات پرونده ادامه دارد.

کد خبر 66496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز